Poraba olja: kaj je normalno?

Ste se morali ustaviti, ker se je na armaturni plošči prikazala opozorilna lučka? Lučka za olje lahko zasveti v najbolj neprimernih trenutkih. Ta nadležna lučka lahko med drugim opozarja na prenizek nivo olja. Lahko pa opozarja tudi na nenormalen tlak olja, zamašen oljni filter, nedelujočo črpalko za olje ali celo na napako senzorja ali napeljave.

Če je nivo olja prenizek, lahko to preprosto rešite tako, da dolijete olje tik do najvišjega dovoljenega nivoja. Vedno uporabljajte olje, ki ga je predpisal proizvajalec avtomobila, in ga dolijte toliko, da se opozorilna lučka na armaturni plošči izklopi. Ostaja pa vprašanje: kaj je povzročilo padec nivoja olja? Padec je lahko posledica prekomerne porabe olja ali iztekanja.


Kaj je prekomerna poraba olja?

Vozniki sodobnih avtomobilov pogosto niso več navajeni, da morajo dolivati olje. Mislijo, da za ohranjanje ustreznega nivoja olja zadostuje, da upoštevajo običajne intervale vzdrževanja. Do normalne porabe olja pa lahko pride tudi v sodobnih avtomobilih. To morda pomeni, da količina olja v motorju med najnižjim in najvišjim nivojem (v povprečju 1 liter) ne zadostuje za celoten interval menjave olja.

Kaj pa pomeni normalna poraba? Definicije normalne porabe olja, ki jih uporabljajo proizvajalci avtomobilov, se zelo razlikujejo. Če je za enega proizvajalca »normalna« poraba 1 liter na 1500 kilometrov, je standard drugega proizvajalca morda 1 liter na 5000 kilometrov.

Načeloma mora uporabnik doliti olje samo, če za to obstaja razlog, kar v praksi pomeni takrat, ko zasveti opozorilna lučka. Če vozilo porabi več olja, kot znaša »normalna« poraba za proizvajalca, gre za »prekomerno« porabo, za katero je treba odkriti vzrok.
Do nedavnega je bila poraba olja v motorjih bistveno večja kot danes. Pred 40 leti je bilo treba olje menjati vsakih 2000 do 5000 kilometrov, pogosto pa je bilo treba doliti olje tudi v vmesnem času.

Nekatera sodobna vozila imajo prilagodljive intervale menjave olja v razponu od 10.000 km do 50.000 km. Pri tako dolgih intervalih ni nič nenavadnega, če je treba olje doliti že med predpisanimi intervali menjave. Zato je pomembno, da redno preverjate nivo olja in da imate s seboj ustrezno motorno olje, ki ga je predpisal proizvajalec avtomobila, če bi ga morali doliti, ko ste na poti.
Opomba: sodobni motorji skoraj vseh avtomobilskih znamk nimajo več merilne palice za olje. Nivo olja je mogoče določiti samo prek armaturne plošče.

Ne glede na število prevoženih kilometrov proizvajalci priporočajo, da se olje zamenja vsakih 12 do 24 mesecev, tudi če niste dosegli določenega števila prevoženih kilometrov. Če pri novem avtomobilu ne upoštevate intervalov menjave olja, lahko pride do popolne ali delne razveljavitve garancije proizvajalca.


Kako pride do prekomerne porabe olja?

Najosnovnejši vzrok porabe olja je iztekanje iz oljnega korita, kar se imenuje zunanje iztekanje. Preverite, ali so na območju, kjer ste parkirali avto, oljni madeži. Iztekanje lahko odkrijete tudi tako, da vizualno pregledate spodnjo stran avtomobila.
Notranjo porabo olja je težje določiti. To pa zato, ker lahko olje izgoreva zaradi različnih vzrokov, kot so: napake pri izdelavi, posledice tehničnih napak, slabo tesnjenje med batnimi obročki in valjem ali stebel ventilov ali okvara turbopolnilnika. Obstaja še veliko drugih vzrokov, vendar se bomo osredotočili na prekomerno porabo olja v običajnih razmerah zaradi »izgorevanja«.
Izgorevanje je glavni vzrok za prekomerno porabo olja. Zaradi nepravilnega tesnjenja med batnimi obročki/strgalnimi obročki in steno valja olje vstopi v zgorevalno komoro, kjer se porabi in zgori. To povzroči izhajanje modrega dima iz izpušnega sistema, ki ga lahko včasih vidimo. Drugi pogosti vzroki za prekomerno porabo olja so: onesnaženje v zgorevalni komori, blokiran batni obroček ali zglajena stena bata, ki zmanjša učinek tesnjenja.

Drugi pogostejši vzroki so uporaba napačnega olja, olje napačne kakovosti ali preveč olja v oljnem koritu.

Pomanjkanje motornega olja zaradi prekomerne porabe olja povzroči slabše mazanje in zlasti manjšo zmogljivost hlajenja, kar predstavlja neposredno nevarnost za poškodbe motorja. Pomanjkanje olja zaradi porabe olja lahko povzroči tudi težave s sistemom za naknadno obdelavo izpušnih plinov (npr. DPFfilter trdnih delcev za dizelske motorje ali PPF – filter trdnih delcev za bencinske motorje), kar lahko privede tudi do poškodb z visokimi stroški.


Začasno povečana poraba olja

V nekaterih primerih lahko vozilo po zamenjavi olja z drugo znamko olja začasno porablja več olja. To se lahko zgodi tudi, če uporabite olje z enakimi specifikacijami in uradnimi tovarniškimi odobritvami. To lahko povzroči sestava dodatkov v olju, ki delujejo drugače in zato zagotavljajo drugačen učinek čiščenja. Po 3000 do 5000 km se bo poraba olja normalizirala (poskrbite, da boste pozneje dolili olje iste blagovne znamke in vrste).


Kako lahko preprečimo prekomerno porabo olja?

Bistvenega pomena je dobro in pravočasno mehansko vzdrževanje vozila. Pri tem upoštevajte navodila proizvajalca avtomobila. Olje, ki ga je predpisal proizvajalec, je treba zamenjati v predpisanem intervalu. Po potrebi lahko za notranje čiščenje motorja uporabite izpiranje motorja ali dodatke za gorivo.


Za tehnična vprašanja:
kontaktirajte Tehnična podpora MPM.

Če povzamemo:
  • Tako imenovana »normalna« poraba olja je odvisna od proizvajalca avtomobilov. Znaša lahko od 1 litra na 1500 km do 1 litra na 5000 km.
  • Do prekomerne porabe olja lahko pride tudi v sodobnih motorjih.
  • Priporočljivo je preventivno preverjati olje.
  • Vedno dolijte motorno olje, ki ga je predpisal proizvajalec avtomobila.
  • Stranki svetujte, naj na pot vedno vzame 1 liter olja z ustreznimi specifikacijami.
  • Proizvajalci avtomobilov priporočajo menjavo olja vsakih 12 do 24 mesecev, ne glede na število prevoženih kilometrov. Če tega ne upoštevate, lahko pride do razveljavitve garancije proizvajalca.

Nasveti za servisne delavnice:

Ali lahko uporabim olje z drugačnimi specifikacijami? To lahko storite, če je proizvajalec motorja predpisal olje, za katerega obstajajo boljše specifikacije. V tem primeru morate upoštevati, da lahko začasno pride do večje porabe olja. Do tega pride, ker kakovostnejše olje učinkoviteje čisti in odstrani obloge na batnih obročkih. Poraba bi se morala sčasoma stabilizirati. Če ste v dvomih, obiščite www.mpmoil.com in poiščite pravi izdelek za določen avto.

Katero motorno olje lahko uporabim, če stranka vsako leto zamenja olje v intervalu do 15.000 km? Nekateri proizvajalci dovoljujejo uporabo motornega olja z drugačnimi specifikacijami, kadar se olje zamenja v krajšem intervalu. Če to velja za vas, lahko več informacij najdete na spletnem mestu podjetja MPM.
Če ste v dvomih, se obrnite na ekipo za tehnično podporo podjetja MPM.

Stranki svetujte, naj ob izvajanju servisa kupi 1 liter olja, ki ga je predpisal proizvajalec. Tako se zmanjša nevarnost, da bi stranka dolila napačno olje med posameznimi servisi.

OEM News
OEM Newsletter 14 - CZ · 845,54 KB
OEM Newsletter 14 - DE · 858,04 KB
OEM Newsletter 14 - EL · 949,67 KB
OEM Newsletter 14 - EN · 851,64 KB
OEM Newsletter 14 - FR · 866,61 KB
OEM Newsletter 14 - HU · 879,48 KB
OEM Newsletter 14 - IT · 851,81 KB
OEM Newsletter 14 - NL · 850,06 KB
OEM Newsletter 14 - PL · 593 KB
OEM Newsletter 14 - RO · 848,9 KB
OEM Newsletter 14 - SK · 869,04 KB
OEM Newsletter 14 - SR · 498,21 KB
OEM Newsletter 14 - SL · 869,85 KB
OEM Newsletter 14 - SV · 858,11 KB
OEM Newsletter 14 - UK · 859,35 KB

Novice podjetja MPM

MPM Sports

Pojdi na MPM Sports
Zapri